Utolsó kommentek

Friss témák

Rovatok

Rovatok

Utolsó kommentek:

Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.08.22. 11:54:17

Még szerencse, hogy nem láttam Tilla és Liptai már lerágott csont, unalmas arcok a médiában.

Bejegyzés: Ma este indul a Megasztár 5

háztartás · http://www.haztartas.com 2008.04.12. 11:58:36

Olyan egyszerű a megelőzés - minden szempontból!
A kályhához mennék vissza, mert a számokkal van baj!
Ha 2 (!) számot megváltoztatnánk a közoktatási törvényben és annak megfelelően élnénk, minden szellemi, anyagi következményével - tudom nem lenne könnyű,azonban roppant eredményes lenne !
Mi az akadálya a kognitív, stressz- és erőszakmentes iskolának ( óvodának - itt is
léteznek horror számok ) - a társadalmon, a pedagógusokon, a gyerekeken és családokon kívül :-)))?
Megmutatom!
Olvassuk el, gondoljuk át az eredeti számokkal a szöveget, majd a zárójelben
szereplő számokkal!
Következtetésével forduljon képviselőjéhez!
"A közoktatási törvény 66. § (5) bekezdése szerint az iskolába felvett tanulók
osztályba vagy csoportba való beosztásáról - a szakmai munkaközösség, annak hiányában a nevelőtestület véleményének kikérésével - az igazgató dönt. Az osztályok, csoportok szervezésének szabályait a törvény 3. számú melléklete határozza meg. Eszerint az iskola 1-4. ( 1-12. ) évfolyamán az osztályokat oly
módon kell megszervezni, hogy az iskolai osztályba felvett gyermekek, tanulók száma
ne lépje túl a maximális 26 ( 13 ) fős létszámot. Az iskolai osztályokra megállapított maximális létszámot legfeljebb húsz százalékkal át lehet lépni a nevelési év, illetőleg a tanítási év indításánál, ha az iskolában az adott évfolyamon csak egy iskolai osztály indul; továbbá a nevelési év, tanítási év során abban az esetben, ha új gyermek, tanuló átvétele miatt indokolt."( Forrás: OKTATÁSI JOGOK BIZTOSÁNAK HIVATALA, www.oktbiztos.hu )

Bejegyzés: Erőszak az iskolában

SuliHáló.hu · http://sulihalo.hu 2008.04.09. 22:00:10

Köszönöm a sokatmondó hozzászóllást!
Örökké hálás leszek Erzsike! :)


Bejegyzés: Anyáknapi versek

Erzsike 2008.04.09. 19:31:57

uik

Bejegyzés: Anyáknapi versek

SuliHáló.hu · http://sulihalo.hu 2008.02.13. 20:30:27

Köszi kerub_...tanulságos és érdekes

Bejegyzés: Harry Potter és a halál ereklyéi

Csavarhúzós · http://orankivul.blog.hu 2008.01.28. 16:28:11

Hú, ez tényleg durva... Városokban, ahol sok általános iskola van, megesik, hogy az önkormányzat csak néhány iskolát kezel tulajdonosként, ahová a képviselőtestület gyerekei járnak.

Egy kisvárosban lévő szakközépben tanítok, nálunk a szakképzési hozzájárulásból befolyó összegek miatt informatikára van pénz. (Fűtésre már kevésbé...)

Általános iskola nálunk csak egy van, így a képviselő testület mindig megszavazza a szükséges kiegészítő összegeket, hiszen az ő gyerekeikről is szó van. Persze az anyagi szűkösség miatt a takarékos megoldásokat keresve... Úgyhogy Bóly sokkal előrébb tart:
index.hu/tech/net/boly070712/


Bejegyzés: 3. generációs oktatási segédanyagok

SuliHáló.hu · http://sulihalo.hu 2008.01.28. 13:03:50

Te hol dolgozol Csavarhúzós?
Én egy borsodi ált. iskola rendszerének vagyok a garázdája...nem túloztam...a gépteremben még van 4 db P1-es és 6 db P3 is.
A 456-osokat, akkor vittük fel a padlásra amikor bevezették a normatív támogatást és tudtunk venni 10 db P4-et. :(
Sőtt a könyvtárba beállítottam 2 gépet (P1, W98-ment fel csak rá), hogy a lyukasórások is tudjanak valamin netezni.
Persze valami kiment benne és azóta már nem működik...nem is nagyon erőltettem...

Új igh-nk van, aki felvilágosultabb, mint a régi egyszer csak gépet kért...
2 hónapja küzdök hogy egy P1-et be tudjak neki üzemelni...nincs hozzá alkatrész!
Most egy p3-as gépet vetetem neki a sulival (10e Ft), de azt is csak okosban, tounernek álcázva, hogy a fenntartó ne kekeckedjen...
Gondolj bele...
Alig várom az interaktív táblákat:)
...nekem már csak az hiányzik...


Bejegyzés: 3. generációs oktatási segédanyagok

Csavarhúzós · http://orankivul.blog.hu 2008.01.28. 12:50:26

Nem túlzol? P1-et nem tudom, mikor láttam utoljára... Már a használtszámítógép-boltokból is kikopott.
Mi előző nyáron selejteztünk 2,4 GHz-es P4-es géptermet, a helyi általános iskola vette meg a gépeket, ha jól emlékszem 30eFt/db áron (17'' monitorral, DVD-íróval, OEM XP Prof.) 300eFt/10 gép, egy suli költségvetésében ez nem komoly pénz.

Bejegyzés: 3. generációs oktatási segédanyagok

SuliHáló.hu · http://sulihalo.hu 2008.01.28. 09:05:27

Szerintem az interaktív tábla ügy le van játszva!
Nagyjaink eldöntötték, hogy kell és most már lesz, ha akarjuk, ha nem...
Az senkit nem érdekel, hogy még p1-es gépekkel küszködünk és a tanáriba nem tudunk egy normális pc-t betenni, mert így is 2 gyerek ül a gépteremben egy monitor előtt...
Az tény, hogy a mai gyerekeknek sokkal nagyobb vizualitás igényük van, ezért valós az igény az ilyen táblákra.
Az ilyen oktató filmek is nagyon hasznosak lehetnek, ha egy gyerek utána szeretne nézni bizonyos dolgoknak, de ahhoz előbb egy nagyon erős szakmai szűrőn meg kellene rostálni ezeket az anyagokat.

Bejegyzés: 3. generációs oktatási segédanyagok

Csavarhúzós · http://orankivul.blog.hu 2008.01.28. 00:25:39

>A célok amiket kitűzött nagyon korszerűek, és helyesek
-Én még ezt sem látom. Hogy lenne cél. Eszköz van csak, a "digitális írástudás" meg "tudásalapú társadalom", meg "IKT kompetenciák" hangzatos szóvirágok csak. A digitális tábla inkább zsákutca - mitől lenne hatékonyabb, ha nem én rajzolom krétával a táblára az erőket, hanem a számítógép?
Mások ezt már jobban megfogalmazták:
www.oki.hu/oldal.php?tipus=cikk&kod=2007-02-np-Hanczar-Mi

Amiben az informatika többet-mást tudna adni, az például a munkafüzet helyett alkalamzott interaktív oktatószoftverek, ahol minden diák saját tempójában haladhat.

Különféle, akár nemzetközi teamek projektmunkája netes csoportmunkával.

"Szavazógép", ami minden diákot dolgoztat, egy frontális óra keretein belül is.

Ami pedig a digitális táblát illeti, a villámgyorsan előkapható rövidfilmek (csomót töltöttem le a youtube-ról pl.) alkalmas illusztrációk, ha már idő és laboráns hiányában valódi kísérletre nem futja. De ez megy csupán számítógép-projektorral is.

Bejegyzés: 3. generációs oktatási segédanyagok

SuliHáló.hu · http://sulihalo.hu 2008.01.27. 22:50:44

Kedves Csavarhúzós!

Én is megnézem egy-két bemutatót és engem sem nyűgözött le különösebben...
Az ejtőernyős animációt én is megcsodáltam, de gondoltam csak azért nem nagyon értem mert régen jártam fizika órán :)

Látom Bálint atyánkban a jó szándékot és a tenni vágyást. A célok amiket kitűzött nagyon korszerűek, és helyesek, csak hát nem elég annyit mondani, hogy GYERÜNK OTT A CÉL!!!

Egy ilyen program felett atyáskodni kell, nem megy úgy, hogy itt egy szakajtónyi lóvé és csináljátok...
Az ilyen projekteket a kis apró finom megoldások tudnák előre vinni, de azoknak a teljes hiányát tapasztalom...
Nagy állami pénzből...nagy használhatatlan semmi...
Egy másik hiba, hogy ezek az animációk, csak a netről érhetők el...vagyis nem lehet őket gépre menteni...beilleszteni egy digitális óratervbe...Net pedig nincs minden teremben...
Mondjuk nálunk még digitális tábla sincs (egy sem)
Látom a célt, de addig még egy párszor kitörik a bokánk, ha a lábunk elé gördülő kavicsokra nem figyelünk!


Bejegyzés: 3. generációs oktatási segédanyagok

Csavarhúzós · http://orankivul.blog.hu 2008.01.27. 22:03:52

Borzasztó, rettenetes, szinte fáj...

A digitális tábláról az a véleményem, hogy a jóval olcsóbb számítógép-projektor párosnál nem nyújt többet. Táblának kicsi, ráadásul ehhez a tanár kézmagasságába kell helyezni, akkor meg a hátsó padokból nem látszik. A mi iskolánk tudna digitális táblát venni, de nem látjuk értelmét...

Magát a tanagyagot megnéztem, hát kettőből kettő rossz. Az animációk HAZUDNAK.
Itt:
realika.educatio.hu/ctrl.php/unregistered/preview/preview?userid=0&store=0&pbk=%2Fctrl.php%2Funregistered%2Fcourses&c=33&node=a10&pbka=0&savebtn=1
amikor a nagyítóval mutatja a részecskéket, akkor a nagyító alatt TÖBB részecskét látunk, holott ugyanannyi gyorsabb részecske van. Az animáció végén a nagyobb edényben a részecskék ugyanolyan lassúak, mint a bal oldalon, miközben a hőmérő szerint továbbra is melegebb a gáz. Tehát magyarázat helyett egy hamis képet tolunk be vizuálisan a diákagyakba.

A másik, amit megnéztem: kémia-fizika szakos vagyok
realika.educatio.hu/ctrl.php/unregistered/preview/preview?userid=0&store=0&pbk=%2Fctrl.php%2Funregistered%2Fcourses&c=35&node=a133&pbka=0&savebtn=1
Eleve didaktikailag nem a legszerencsésebb példa. Ha egyenletesen fúj a szél, akkor a levegőhöz képest a csomag függőlegesen esik, ilyenkor oldalirányú erő NEM hat rá. Fontos, hogy eloszlassuk a diákban azt a naív képet, hogy a mozgáshoz erő kell, és ez a példa ehelyett csak zavart okoz! A narráció ezt csak fokozza. ("Ha ez az erő állandó, és nincs szél, akkor a csomag egyenesen zuhan lefelé" - de nem teszi hozzá, hogy ilyenkor az összes erő NULLA)
Ha "széllökés" éri az ejtőernyős csomagot, akkor pont fordítva reagál, mint az animáción. Ha balról széllökés jön, akkor az nem a kis felületű csomagba kap bele, és lendíti jobbra, hanem a nagy felületű ejtőernyőbe, és így a csomag ahhoz képest balra lesz.... Amikor az eredő erőt berajzolja, ha az tényleg hat, a csomag biztosan nem függőlegesen áll...
Szóval ezzel is sikerül jól összekutyulni a diákok fejében a dolgokat...
-Nem tudom, hogy szóljak-e nekik, a Sulinet portálon is szóvá tettem néhány hibát, erre F.L. rovatvezető némiképp megsértődött, de a hibák nagyrészt fennmaradtak.

Ha használni fogja valaki ezeket az animációkat, akkor azoka lusta és tehetségtelen tanárok lesznek, akik nem veszik észre a hibákat. Remélem kevesen vannak ilyenek.

Bejegyzés: 3. generációs oktatási segédanyagok

Nagy Gábor · http://sulihalo.hu 2007.12.09. 10:51:07

Kedves István!
Szerintem ha egy tanárnéni, vagy a tanárbácsi kicsit füstszagú, attól még nem lesz rosszabb pedagógus. A gyerekeknek sem árt megtanulni, hogy nem virágillatú ez a világ.
Van azért a dohányzásnak egy pár "áldásos" mellékhatása is.
Nálunk sokkal jobb volt a tantestület összetartása a dohányzós időkben. 2 éve (amióta a kávézóból kitiltották a dohányzást) megszünt a szünetekben való nyüzsgés és beszélgetés. Akkor mindenki iparkodott a kistanáriba és abban a büdös füstben olyan jókat beszélgettünk mint azóta egyszer sem.
Ha gondunk volt, egymással vagy a munkánkkal itt mindíg meg tudtuk beszélni. Manapság elmegyünk egymás mellett.
Én azóta már leraktam a cigit, de nagyon hiányzik ez a légkör. Bemennék én akármekkora füstbe egy jó beszélgetésért.

Bejegyzés: Dohányzás az iskolában! (a dohányzók jogai) (P,Sz)

Ujlaki István 2007.12.09. 00:41:50

Hát van benne egy kis igazság! De mégis, mi is az a pédamutatás? A kis nebulóinknak mi vagyunk a példaképei, rólunk beszélnek nap, mint nap. És arról nem beszéltünk, milyen a szaga a dohányos tanítónéninek, vagy tanárbácsinak, amikor odamegy segíteni a gyermek közelébe! Úgy gondolom nem kell részletezni. Véleményem szerint inkább arról van szó, hogy reggel el kell szívni a nyugtató anyagot, me délután, amikor vége a tanításnak, és még jöhet a papírmunka. A többi cigi otthon. Ezzel kimondom azt is, hogy tiszteletben tartom a dohányosokat, annak ellenére, hogy ők nem tartják tiszteletbe nem dohányzó embertársaikat. Azonban egy oktatási intézményben semilyen formája nem viselhető el ennek a veszélyesen egészségkárosító tevékenységnek.

Bejegyzés: Dohányzás az iskolában! (a dohányzók jogai) (P,Sz)

Nagy Gábor · http://www.sulihalo.hu 2007.12.08. 09:04:21

Kedves István!
Azért ez egy kicsit bonyolultabb helyzet...
Ha egy ember „szenvedélybeteg” és drasztikusan akarják megfosztani ettől a függőségétől, az nem sok esetben vezet jó eredményre. Főleg, ha ő ezzel nem ért egyet.
Régebben az iskolákban meg tudták oldani a dohányzásos kérdést, és a mai technika mellett ez még könnyebb feladat lenne. Egy kifelé szellőző ablakon kiáramló füstmennyiségtől ,még egyetlen gyereknek sem lenne semmi baja, viszont ha egy éppen elvonás alatt álló ideges pedagógus okítja őket egész nap, az kellemetlen lehet mindenki számára.
Meg kell hagyni a szabad választás jogát mindenkinek, hogy miként él és miként akar meghalni…sőtt egy igazi jogállamban erre lehetőséget is kell biztosítani!
Szerintem….


Bejegyzés: Dohányzás az iskolában! (a dohányzók jogai) (P,Sz)

Ujlaki István 2007.12.07. 23:39:52

Ha egy valamire való etikus, kultúrált országban élnénk, akkor már rég szabályozták volna azt, hogy egy iskolában senkinek sem lehessen dohányozni! A kiszűrődő és ablakon beszűrődő füstöt 6-14 éves gyerekek is beszívják. Ki gondol e lezűllött fertőben erre? Már bocsánat, de a normális az, hogy levegőt kapjon az ember! Tehát hiába emelik fel a szavukat a rákot szerető emberek!

Bejegyzés: Dohányzás az iskolában! (a dohányzók jogai) (P,Sz)

Ighá 2007.10.10. 13:54:13

Boldog szülinapot,Suliháló(s)!!!!!!!!!!!!!

Bejegyzés: Üdvözlet Mindenkinek! (D,Sz,P)