Utolsó kommentek

Friss témák

Rovatok

Rovatok

3. generációs oktatási segédanyagok

2008.01.19. 21:13 :: SuliHáló.hu

 Az Educatio 2008 kiállításon Magyar Bálint bemutatta az érdeklődőknek a Sulineten pénteken közzétett új digitális tananyagcsomagot is. A biológia, kémia, matematika, fizika tananyagok új generációja kétszázötven leckéből áll, és egyenként tizennyolc elemből épülnek fel.

Ezek az anyagok bárki számára szabadon hozzáférhetőek és felhasználhatóak.

Tovább...

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sulihalo.blog.hu/api/trackback/id/tr26312885

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csavarhúzós 2008.01.27. 22:03:52

Borzasztó, rettenetes, szinte fáj...

A digitális tábláról az a véleményem, hogy a jóval olcsóbb számítógép-projektor párosnál nem nyújt többet. Táblának kicsi, ráadásul ehhez a tanár kézmagasságába kell helyezni, akkor meg a hátsó padokból nem látszik. A mi iskolánk tudna digitális táblát venni, de nem látjuk értelmét...

Magát a tanagyagot megnéztem, hát kettőből kettő rossz. Az animációk HAZUDNAK.
Itt:
realika.educatio.hu/ctrl.php/unregistered/preview/preview?userid=0&store=0&pbk=%2Fctrl.php%2Funregistered%2Fcourses&c=33&node=a10&pbka=0&savebtn=1
amikor a nagyítóval mutatja a részecskéket, akkor a nagyító alatt TÖBB részecskét látunk, holott ugyanannyi gyorsabb részecske van. Az animáció végén a nagyobb edényben a részecskék ugyanolyan lassúak, mint a bal oldalon, miközben a hőmérő szerint továbbra is melegebb a gáz. Tehát magyarázat helyett egy hamis képet tolunk be vizuálisan a diákagyakba.

A másik, amit megnéztem: kémia-fizika szakos vagyok
realika.educatio.hu/ctrl.php/unregistered/preview/preview?userid=0&store=0&pbk=%2Fctrl.php%2Funregistered%2Fcourses&c=35&node=a133&pbka=0&savebtn=1
Eleve didaktikailag nem a legszerencsésebb példa. Ha egyenletesen fúj a szél, akkor a levegőhöz képest a csomag függőlegesen esik, ilyenkor oldalirányú erő NEM hat rá. Fontos, hogy eloszlassuk a diákban azt a naív képet, hogy a mozgáshoz erő kell, és ez a példa ehelyett csak zavart okoz! A narráció ezt csak fokozza. ("Ha ez az erő állandó, és nincs szél, akkor a csomag egyenesen zuhan lefelé" - de nem teszi hozzá, hogy ilyenkor az összes erő NULLA)
Ha "széllökés" éri az ejtőernyős csomagot, akkor pont fordítva reagál, mint az animáción. Ha balról széllökés jön, akkor az nem a kis felületű csomagba kap bele, és lendíti jobbra, hanem a nagy felületű ejtőernyőbe, és így a csomag ahhoz képest balra lesz.... Amikor az eredő erőt berajzolja, ha az tényleg hat, a csomag biztosan nem függőlegesen áll...
Szóval ezzel is sikerül jól összekutyulni a diákok fejében a dolgokat...
-Nem tudom, hogy szóljak-e nekik, a Sulinet portálon is szóvá tettem néhány hibát, erre F.L. rovatvezető némiképp megsértődött, de a hibák nagyrészt fennmaradtak.

Ha használni fogja valaki ezeket az animációkat, akkor azoka lusta és tehetségtelen tanárok lesznek, akik nem veszik észre a hibákat. Remélem kevesen vannak ilyenek.

SuliHáló.hu · http://sulihalo.hu 2008.01.27. 22:50:44

Kedves Csavarhúzós!

Én is megnézem egy-két bemutatót és engem sem nyűgözött le különösebben...
Az ejtőernyős animációt én is megcsodáltam, de gondoltam csak azért nem nagyon értem mert régen jártam fizika órán :)

Látom Bálint atyánkban a jó szándékot és a tenni vágyást. A célok amiket kitűzött nagyon korszerűek, és helyesek, csak hát nem elég annyit mondani, hogy GYERÜNK OTT A CÉL!!!

Egy ilyen program felett atyáskodni kell, nem megy úgy, hogy itt egy szakajtónyi lóvé és csináljátok...
Az ilyen projekteket a kis apró finom megoldások tudnák előre vinni, de azoknak a teljes hiányát tapasztalom...
Nagy állami pénzből...nagy használhatatlan semmi...
Egy másik hiba, hogy ezek az animációk, csak a netről érhetők el...vagyis nem lehet őket gépre menteni...beilleszteni egy digitális óratervbe...Net pedig nincs minden teremben...
Mondjuk nálunk még digitális tábla sincs (egy sem)
Látom a célt, de addig még egy párszor kitörik a bokánk, ha a lábunk elé gördülő kavicsokra nem figyelünk!

Csavarhúzós 2008.01.28. 00:25:39

>A célok amiket kitűzött nagyon korszerűek, és helyesek
-Én még ezt sem látom. Hogy lenne cél. Eszköz van csak, a "digitális írástudás" meg "tudásalapú társadalom", meg "IKT kompetenciák" hangzatos szóvirágok csak. A digitális tábla inkább zsákutca - mitől lenne hatékonyabb, ha nem én rajzolom krétával a táblára az erőket, hanem a számítógép?
Mások ezt már jobban megfogalmazták:
www.oki.hu/oldal.php?tipus=cikk&kod=2007-02-np-Hanczar-Mi

Amiben az informatika többet-mást tudna adni, az például a munkafüzet helyett alkalamzott interaktív oktatószoftverek, ahol minden diák saját tempójában haladhat.

Különféle, akár nemzetközi teamek projektmunkája netes csoportmunkával.

"Szavazógép", ami minden diákot dolgoztat, egy frontális óra keretein belül is.

Ami pedig a digitális táblát illeti, a villámgyorsan előkapható rövidfilmek (csomót töltöttem le a youtube-ról pl.) alkalmas illusztrációk, ha már idő és laboráns hiányában valódi kísérletre nem futja. De ez megy csupán számítógép-projektorral is.

SuliHáló.hu · http://sulihalo.hu 2008.01.28. 09:05:27

Szerintem az interaktív tábla ügy le van játszva!
Nagyjaink eldöntötték, hogy kell és most már lesz, ha akarjuk, ha nem...
Az senkit nem érdekel, hogy még p1-es gépekkel küszködünk és a tanáriba nem tudunk egy normális pc-t betenni, mert így is 2 gyerek ül a gépteremben egy monitor előtt...
Az tény, hogy a mai gyerekeknek sokkal nagyobb vizualitás igényük van, ezért valós az igény az ilyen táblákra.
Az ilyen oktató filmek is nagyon hasznosak lehetnek, ha egy gyerek utána szeretne nézni bizonyos dolgoknak, de ahhoz előbb egy nagyon erős szakmai szűrőn meg kellene rostálni ezeket az anyagokat.

Csavarhúzós 2008.01.28. 12:50:26

Nem túlzol? P1-et nem tudom, mikor láttam utoljára... Már a használtszámítógép-boltokból is kikopott.
Mi előző nyáron selejteztünk 2,4 GHz-es P4-es géptermet, a helyi általános iskola vette meg a gépeket, ha jól emlékszem 30eFt/db áron (17'' monitorral, DVD-íróval, OEM XP Prof.) 300eFt/10 gép, egy suli költségvetésében ez nem komoly pénz.

SuliHáló.hu · http://sulihalo.hu 2008.01.28. 13:03:50

Te hol dolgozol Csavarhúzós?
Én egy borsodi ált. iskola rendszerének vagyok a garázdája...nem túloztam...a gépteremben még van 4 db P1-es és 6 db P3 is.
A 456-osokat, akkor vittük fel a padlásra amikor bevezették a normatív támogatást és tudtunk venni 10 db P4-et. :(
Sőtt a könyvtárba beállítottam 2 gépet (P1, W98-ment fel csak rá), hogy a lyukasórások is tudjanak valamin netezni.
Persze valami kiment benne és azóta már nem működik...nem is nagyon erőltettem...

Új igh-nk van, aki felvilágosultabb, mint a régi egyszer csak gépet kért...
2 hónapja küzdök hogy egy P1-et be tudjak neki üzemelni...nincs hozzá alkatrész!
Most egy p3-as gépet vetetem neki a sulival (10e Ft), de azt is csak okosban, tounernek álcázva, hogy a fenntartó ne kekeckedjen...
Gondolj bele...
Alig várom az interaktív táblákat:)
...nekem már csak az hiányzik...

Csavarhúzós 2008.01.28. 16:28:11

Hú, ez tényleg durva... Városokban, ahol sok általános iskola van, megesik, hogy az önkormányzat csak néhány iskolát kezel tulajdonosként, ahová a képviselőtestület gyerekei járnak.

Egy kisvárosban lévő szakközépben tanítok, nálunk a szakképzési hozzájárulásból befolyó összegek miatt informatikára van pénz. (Fűtésre már kevésbé...)

Általános iskola nálunk csak egy van, így a képviselő testület mindig megszavazza a szükséges kiegészítő összegeket, hiszen az ő gyerekeikről is szó van. Persze az anyagi szűkösség miatt a takarékos megoldásokat keresve... Úgyhogy Bóly sokkal előrébb tart:
index.hu/tech/net/boly070712/